Wat van ver komt, is lekker - Reisverslag uit Doha, Qatar van gieneneric - WaarBenJij.nu Wat van ver komt, is lekker - Reisverslag uit Doha, Qatar van gieneneric - WaarBenJij.nu

Wat van ver komt, is lekker

Door: Gineke

Blijf op de hoogte en volg

28 Augustus 2007 | Qatar, Doha

Dutch Delight uit Vlijmen
Nee mensen, het is me niet naar mijn hoofd gestegen, ik heb het hier niet over mezelf.

Diegenen die ons al eens in Dubai bezocht hebben, weten dat onze keukenkastjes niet vol staan met Nederlandse producten. Er zijn hier in Doha genoeg alternatieven te vinden voor Calve pindakaas, Knor wereldgerechten, satesaus, nasikruiden, gehaktkruiden, enz. (om een paar voorbeelden te noemen van dingen die de afgelopen zomer weer met koffers tegelijk meegenomen zijn door onze landgenoten die hun vakantie in Nederland hebben doorgebracht).

Maar soms, heel soms, is ook voor mij datgene wat je niet kunt krijgen nou juist het lekkerste wat er bestaat. De friettent bij ons thuis op de hoek weet precies wanneer ik weer in het land ben, want de eerste dag kun je me daar vinden voor een frikadel speciaal en een kroket. En omdat we nog steeds geen vergunning hebben om alcohol te kopen, weet ik zeker dat Eric op dit moment extra geniet van de biertjes die hij af en toe door collega's krijgt toegeschoven.

Net als veel Nederlanders in het buitenland, kan ik al blij worden als ik bij hoge uitzondering een pak stroopwafels in de supermarkt zie staan. Effe weer de smaak van 'thuis'. En vandaag ben ik extra blij: er zijn niet alleen stroopwafels te krijgen, ze komen ook nog eens ECHT van thuis. Van Daelmans Banket in Vlijmen. Als 16-jarige deed ik een blauwe maandag vakantiewerk in die koekfabriek. Als je me toen had verteld dat ik ooit nog eens blij zou worden van een pak koekjes uit Vlijmen, had ik het vast en zeker niet geloofd.

Geloof maar dat ik ga genieten van deze Dutch Delights!

  • 11 September 2007 - 17:05

    Anja:

    Kan je mij niet een zakje Dutch Delights sturen. *Gniffel*
    Hier is de afstand tot Vlijmen iets kleiner, maar ook ik hunker wel eens naar die dingen. En idd, dé frikandel speciaal uit de friettent. MMMMMMMMMM.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Qatar, Doha

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 Maart 2008

Weer thuis

07 Maart 2008

Gekkenhuis

30 Januari 2008

Bang

30 November 2007

Oh, kom er eens kijken...

17 November 2007

Een dagje naar het strand

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 7628

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: